قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی:

مثلث طلایی قرآن، عترت و نماز بهترین مسیر رشد اعتقادی دانش آموزان است

مثلث طلایی قرآن، عترت و نماز بهترین مسیر رشد اعتقادی دانش آموزان است

به گزارش قائم رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی اظهار داشت: قرآن، عترت و نماز مثلث طلایی نظام تعلیم تربیت است و مسابقات قرآن و عترت و نماز بهترین مسیر تحقق و رشد ساحت اعتقادی و دینی سند تحول بنیادین است.


به گزارش قائم به نقل از خبرگزاری ایرنا از سازمان آموزش وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در آیین افتتاح مجازی شانزدهمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش آموزان با نیازهای ویژه و چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت معلمان آموزش وپرورش استثنایی اضافه کرد: مسابقات قرآن، عترت و نماز رودخانه ای درخشان است که از مدرسه شروع می شود و در سطح منطقه، استان و کشور ساری و جاری و سبب سرسبزی و طراوت مدرسه و جامعه می شود.
وی با اعلان اینکه رسالت اصلی همه دست اندرکاران نظام تعلیم وتربیت، حرکت در راه سند تحول بنیادین است، گفت: سند تحول بنیادین رسیدن به درجاتی از حیات طیبه را نشان گذاری کرده است و تعلیم وتربیت و رشد دانش آموزان در ابعاد مختلف از اهداف متعالی سند است.
رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی افزود: امروز مهم ترین کارکرد نظام تعلیم وتربیت، تربیت تمام جانبه دانش آموزان یا تعلیم وتربیت تمام ساحتی است و رسیدن به انسان و جامعه تمام ساحتی منوط به اجرای متوازن سند تحول بنیادین در همه ارکان آنست.
حسینی با اعلان اینکه زیر بنای سند تحول بنیادین ساحت اعتقادی و دینی سند است، اظهار داشت: مسابقات قرآن، عترت و نماز بهترین مسیر تحقق این هدف آرمانی و رشد تعلیم وتربیت اعتقادی و دینی دانش آموزان است و رشد ساحت اعتقادی و دینی بطور مستقیم سبب رشد و ارتقای پنج ساحت دیگر نیز خواهد شد.
وی اضافه کرد: مسابقات قرآن، عترت و نماز مهم ترین جریانی است که کمک می نماید تا دانش آموزان در راه تعلیم وتربیت تمام ساحتی و خصوصاً زیر بنای این تعلیم وتربیت یعنی ساحت اعتقادی و دینی قرار گیرند.
معاون وزیر آموزش و پرورش یکی از مفاهیم کلیدی سند تحول بنیادین را مفهوم کمک به جریان یادگیری مؤثر و پایدار دانست و اظهار داشت: یکی از رسالت های نظام تعلیم وتربیت تحقق یادگیری مؤثر و پایدار می باشد و همیشه باید به دنبال خلق موقعیت های جدید یادگیری بود.
حسینی اضافه کرد: خلق موقعیت های یادگیری باید مبتنی بر منابع وثیق، قابل اتکا و هدایت کننده باشد و منبعی محکم تر از قرآن و عترت و نماز وجود ندارد.
وی اشاره کرد: اگر بخواهیم برمبنای آموزه های سند تحول بنیادین دنبال خلق موقعیت های یادگیری باشیم مسابقات قرآن و عترت و نماز می تواند چنین هدفی را محقق سازد.
حسینی اشاره کرد: جذابیت و تنوع از ارکان خلق موقعیت های یادگیری است و مسابقات قرآن و عترت و نماز نیز به سبب جذابیت و تنوع می تواند به خلق موقعیت های جدید یادگیری منجر شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش، ارتقای کیفیت، بسط عدالت، گسترش مشارکت و شکل گیری و تعمیق هویت را چهار ضلع مربع اهداف بلند سند تحول بنیادین دانست و اظهار داشت: در عصر جدید نوجوانان و جوانان با بحران هویت و بحران افتخار مواجهند و یکی از اهداف راهبردی تمرکز بر شکل گیری و تعمیق هویت نوجوانان و جوانان است.
وی با اعلان اینکه دانش آموز باید به دین و وطن خود افتخار کند و از منظر این افتخار، هویت خودرا شکل دهد، اشاره کرد: یکی از اهداف راهبردی مسابقات قرآن، عترت و نماز و کارکردهای ویژه آن علاوه بر آشنایی با معارف دینی، هویت بخشی به دانش آموزان است.
حسینی با تاکید بر این که مسابقات قرآن و عترت و نماز سبب کاهش لطمه های اجتماعی می شود، اظهار داشت: دانش آموزانی که به سمت این مسابقات می آیند به سمت سالم سازی خود هم پیش می روند و این سبب کاهش لطمه های اجتماعی و استواری شخصیت دینی و اخلاقی دانش آموزان می شود.
حسینی اشاره کرد: مسابقات قرآن، عترت و نماز حکم قنات را دارد که در دل نظام تعلیم وتربیت جاری شده است و کره مذابی است که حرارت آن سوزنده رذایل و گسترش دهنده فضایل است.


منبع:

1400/06/05
23:43:05
5.0 / 5
984
تگهای خبر: آموزش , دین , سازمان , عدالت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴