قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
مشاور وزیر آموزش وپرورش:

اعتکاف ناب ترین فرصت برای رزمایش بزرگ معنویت در مدارس است

اعتکاف ناب ترین فرصت برای رزمایش بزرگ معنویت در مدارس است

قائم: به گزارش قائم، دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش اظهار داشت: اعتکاف یک فرصت ناب برای اجرای رزمایش بزرگ معنویت در سطح مدارس است که باید نهادینه شده و مورد استفاده قرار گیرد.


به گزارش قائم به نقل از ایسنا و بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام حمید نیکزاد در نشست هم اندیشی معاونان پرورشی و فرهنگی استانهای سراسر کشور و روسای قرآن، عترت و نماز که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار نمود: در زمینه همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش همواره دغدغه هایی وجود داشته است. پیشینه ارتباط نظام آموزش عمومی کشور و روحانیت در طول تاریخ بوده و هیچ گاه این دو از هم جدا نبوده اند.
وی ادامه داد: ستاد همکاری از سال ۱۳۸۵ با توافق میان دو دستگاه بزرگ فرهنگی و تربیتی بوجود آمد و برنامه های راهبردی را سرلوحه کار خود قرار داد که یکی از مهم ترین آنها اجرای طرح امین است که برکت آن بر کسی پوشیده نیست.
دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش افزود: استفاده از ظرفیت همه دستگاه ها و نهادها برپایه سند تحول بنیادین و راهکارهای آن مورد توجه قرار دارد. حوزه های علمیه یکی از ظرفیت های آمیخته شده با آموزش و پرورش هستند که در این خصوص ستاد کشوری و کمیته های استانها و مناطق تشکیل شده است.
حجت الاسلام نیکزاد خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ تعداد ۳۷ برنامه تعیین شد که بخشی از آن به صورت برش های استانی، هر ساله به ادارات کل ارسال و در چارچوب تفاهمنامه های چند جانبه اجرایی می شود.
وی با اشاره به اینکه کمیته های همکاری سابقه بیشتر از ۱۵ ساله دارند، اظهار داشت: امروزه نقدی بر شوراهای آموزش و پرورش در استان ها وارد است که شوراها بیشتر رویکرد اجرایی دارند، به صورت مثال به مسائل در ارتباط با میزان احتیاج به کلاس و یا مشکلات مالی و پشتیبانی می پردازند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در استان ها به تقویت رویکرد فرهنگی و تربیتی نیازمندیم، اظهار داشت: این نگاه و رویکرد تربیتی با برگزاری کمیته های همکاری و محوریت نماینده ولی فقیه در استان ها عملی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه منویات نمایندگان ولی فقیه در استان ها ظرفیت مناسبی برای پیشبرد اهداف فرهنگی و پرورشی هستند، اظهار داشت: باید در نظر ائمه جمعه این حساسیت را بیشتر و ارتباط را نزدیک تر نماییم، چونکه که ائمه جمعه پدران معنوی بلاد هستند و به تحقیق آموزش و پرورش فرزند دردانه این پدران معنوی قلمداد می شود.
حجت الاسلام و المسلمین نیکزاد اضافه کرد: با هماهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ویژه برنامه ای برای تببین اهمیت آموزش و پرورش در جایگاه نماز جمعه و حضور در مدرسه برای تکریم مقام معلم داریم.
حجت الاسلام نیکزاد در رابطه با برنامه های کمیته ها هم اظهار نمود: اقدامات ستاد همکاری هم عرض با برنامه های معاونت پرورشی و سایر معاونت های آموزش و پرورش و حوزه علمیه نیست، بلکه در طول این فعالیت ها است و هدف ستاد رشد کمی و کیفی برنامه های تربیتی و تعالی آموزش و پرورش و حوزه علمیه می باشد. همینطور در مساله کمیته های همکاری معتقد به اصلاح آئین نامه آن، ترکیب اعضا و برخی رویکردها و روش ها بر مبنای نظرات کارشناسانه مدیران و معاونین پرورشی هستیم تا آئین نامه جدید کمیته های همکاری با بیشترین کارایی ابلاغ شود.
دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در رابطه با شیوه نامه های ارسالی به استان ها خاطرنشان کرد: در دوره جدید با عنایت به تکلیف وزیر آموزش و پرورش و مدیر حوزه های علمیه کشور رویکردها را به روزرسانی کرده ایم و برای ۱۷ برنامه برش استانی، شیوه نامه اجرایی تدوین گردیده که در ایام آینده به استان ها ابلاغ می شود.
مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اعتکاف یک فرصت ناب برای اجرای رزمایش بزرگ معنویت در سطح مدارس است که باید نهادینه شده و مورد استفاده قرار گیرد. سال جاری ظرفیت کمیته های همکاری پای کار اعتکاف می آیند تا این سنت حسنه که همه ساله از جانب آموزش و پرورش انجام می گیرد، پر شور و شکوه تر از گذشته برگزار گردد.
وی افزود: برخی در اتفاقات اخیر کشور، آموزش و پرورش را متهم کردند؛ هرچند که توجه به آموزش و پرورش وجه با برکت این اتفاق بود اما باید نشان دهیم که به برکت انقلاب اسلامی در مدارس ما دانش آموزان بسیاری اهل معنویت هستند و آموزش و پرورش هم برای ارتقاء معنویت نسل آینده برنامه ریزی نموده است.



1401/11/06
13:35:46
5.0 / 5
469
تگهای خبر: آموزش , ائمه , اسلام , اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵