قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
شكری خانقاه با قائم مطرح كرد؛

ذایقه مردم در کسب خبر تغییر کرده است

ذایقه مردم در کسب خبر تغییر کرده است

قائم: به گزارش قائم، عضو هیات موسس خانه روابط عمومی اظهار داشت: ذایقه مردم در کسب خبر تغییر کرده و اگر در گذشته ممکن بود مخاطب گزارش یک صفحه ای بخواند‏، حالا می خواهد کل مطلب را در چند خط با کمک فیلم و عکس به او بدهید.



حمید شکری خانقاه عضو هیات موسس خانه روابط عمومی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در گذشته نمایشگاه مطبوعات و روابط عمومی همیشه از هم منفک برگزار شده است. اگر حضور روابط عمومی ها در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه رسانه های ایران از این زاویه باشد که می توانند در یک تعامل اثرگذار کنار رسانه ها قرار بگیرند، باید آنرا به فال نیک گرفت. بطور معمول به سبب تعارض ذاتی منافع، کمتر شاهد هم افزایی میان روابط عمومی ها و رسانه ها هستیم چون هرکدام دنبال کار خودشان هستند‎؛ رسانه‎ها دنبال شفاف سازی و روشنگری و روابط عمومی ها دنبال حفظ منافع سازمان. اما این دو اگر به شناخت بیشتری از هم برسند و نقاط ضعف و قدرت و محدودیت های یکدیگر را بشناسند، می توانند کمک بیشتری به هم کنند و بین شان هم افزایی ایجاد شود. فکر کنم اگر از این زاویه نگاه نماییم با حضور روابط عمومی ها در نمایشگاه رسانه های ایران می توان شاهد این هم افزایی بود.
وی درباره ی ضرورت برگزاری نمایشگاه رسانه های ایران اظهار داشت: بستر رسانه، بستر قابل اعتمادی برای دریافت اطلاعات و همین طور موضوعات در رابطه با جریان های فکری است. هرچه مطبوعات و رسانه های معتبر بیشتری به جامعه نشان دهیم اساسا جامعه بیش از رسانه بهره مند خواهد شد. به هر حال باید توجه داشت مخاطب حق انتخاب دارد و طبیعتا بر طبق جهت گیری فکری، جناح بندی سیاسی، سلایق و عواطف و احساسات به یک رسانه روی می آورد و به همین دلیل، این احتمال وجود دارد که یک رسانه مورد پذیرش یک مخاطب نباشد، اما مورد پذیرش مخاطب دیگری قرار گیرد. پس اگر رسانه بتواند نیازهای فعلی یک مخاطب را در ابعاد مختلف پوشش بدهد‏، تعامل بیشتری با مخاطب خود برقرار می کند و نمایشگاه می تواند این فرصت تعامل را بوجود آورد.
عضو هیات موسس خانه روابط عمومی ایران در ادامه اظهار داشت: وقتی مخاطب روزنامه ای را باز یا روی پایگاهی کلیک می کند اگر به نیازها و خواسته اش پاسخ داده شد، تعامل بیشتری با رسانه برقرار می کند، اما اگر رسانه با سانسور یا کم توجهی به نیازهای مخاطب فعالیت کند، مخاطب خودرا درگیر انفعال می کند. پس برای یک رویکرد تعاملی در رسانه باید نیازها و خواسته مخاطب در ابعاد مختلف پوشش داده شود. مهم ترین نیاز برای تعامل بهتر رسانه و مخاطب استفاده از نوآوری و تکنولوژی های روز است. آخرین مطالعات نشان می دهد ۸۴ درصد از مردم نیازشان را از پلت فرم های مختلف دریافت می کنند. در این شرایط، هرچه رسانه ها از زمینه های جدید چند رسانه ای بیشتر بهره گیرند و اطلاعات را بوسیله تکنولوژی های نوین به مخاطب برسانند‏، می توانند تعامل بیشتری با مخاطب داشته باشند. ذایقه مردم در کسب خبر تغییر کرده و اگر مخاطب در گذشته ممکن بود یک گزارش یک صفحه ای بخواند‏، حالا انتظار دارد کل مطلب را در چند خط با کمک عکس، فیلم و کلیک به او بدهید.
شکری خانقاه در آخر اظهار داشت: یکی از بخش های بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران که مقرر است از ۲۹ بهمن تا ۲ اسفند برگزار شود‏، به حضور روابط عمومی های سازمان ها و دستگاهها اختصاص دارد‎؛ اتفاقی که از دید مدیر گروه تخصصی روابط عمومی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو_ ایران می تواند به هم افزایی این دو نهاد به ظاهر متعارض منجر شود.


منبع:

1402/11/21
09:32:24
5.0 / 5
393
تگهای خبر: دستگاه , سازمان , مدیریت , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵