قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
چهل پیام برای منتظران ظهور(۳۷)؛

مواسات با مردم یکی از طریق های نزدیک شدن به امام زمان (عج) است

مواسات با مردم یکی از طریق های نزدیک شدن به امام زمان (عج) است

به گزارش قائم، یک پژوهشگر حوزه مهدویت از مواسات و یاری رساندن به مردم بعنوان یکی از برترین راه های نزدیک شدن به امام زمان(عج) یاد کرد.


حجت الاسلام محمود اباذری به خبرنگار معارف ایرنا اظهار داشت: یکی از مهم ترین شاخصه های منتظران مهدی موعود(عج)، مواسات با دیگران است. یعنی غم و درد و مشکل دیگران را غم و درد خود بداند و به دنبال کمک و نه تنها با مال، دستگیر مردم باشد بلکه در صورت لزوم، جان خویش را فدا کند؛ همچون رزمندگانی که زیر رگبار گلوله دشمن، خمیده حرکت می کردند تا مردم، راست قامت بمانند و جان و مال و ناموسشان حفظ شود.
وی مواسات با برادران دینی را یکی از برترین و سریع ترین راه های تقریب به امام زمان (عج) دانست و اظهار داشت: بُرِید علجی یکی از یاران امام باقر(ع) به آن حضرت عرض کرد «شما یاران فراوانی دارید و همه گوش به فرمان شما هستند.» امام فرمود «آیا چنین صفا و صمیمیتی بین آنان هست که وقتی کسی از آنان نیازی داشته باشد، از جیب برادرش پول بردارد؟» گفت، نه و امام باقر (ع) فرمود «پس در بخشش جانشان بخیل تر خواهند بود؟» آن حضرت در ادامه فرمود «وقتی حضرت قائم قیام کند، رفاقت و دوستی برقرار خواهد شد و شخص، نیاز خودش را از جیب برادر دینی اش برمی دارد».
نویسنده کتاب دُرّ منتظران ضمن اشاره به آیه ۱۶۵ سوره نساء اظهار داشت: سنت خدا در رابطه با بعثت پیامبر اکرم (ص) اینست که مردم، بخواهند یا نخواهند، خدا رسولش را می فرستد تا «بعد از این پیامبران، حجتی برای مردم بر خدا باقی نماند و بر همه اتمام حجت شود» اما قانون خدا در رابطه با ظهور امام زمان (عج) اینست که باید «مردم قیام به عدالت کنند».
حجت الاسلام محمود اباذری، پژوهشگر حوزه مهدویت وی افزود: بنابر این خواست و تلاش و زمینه سازی مردم در این حوزه، تعیین کننده است؛ اگر شیعیان و منتظران، آن چه را که در توان دارند، به کار گرفتند و مرد میدان عمل بودند، نصرت و امداد الهی شامل حالشان خواهد شد و حجت حق، ظهور می کند و عالم گلستان می شود.
اباذری ضمن اشاره به آیه ۱۱ سوره رعد اظهار داشت: خدا فرموده است که سرنوشت هیچ قوم و ملتی را تغییر نمی دهد مگر آن که آنان آن چه در خودشان است تغییر دهند و این خواستن را باید در میدان عمل نشان داد که ما ابالفضلی هستیم نه زبیری و خوارجی.
این پژوهشگر حوزه مهدویت، علت طولانی شدن غیبت و تاخیر ظهور را همین مسئله دانست و اظهار داشت: ما در اثر نشناختن ظرفیتهای خود، اضطرار به امام را درک نکرده ایم و مرد میدان یاری اش نشده ایم.


وی با بیان روایتی از اصبغ بن نباته، یکی از یاران حضرت علی(ع) اظهار داشت: امیرمومنان(ع) در رابطه با حضرت حجت (عج) می فرمود که «صاحب این امر، یک انسان شرید، طرید، فرید و وحید است.» شرید یعنی آواره و رانده شده. واژه طرید هم به معنای کنار گذاشته شده و طردشده است. در اثر قدرنشانسی مردم در حق اهل بیت(ع)، ظالمان قدرت را به دست گرفتند و هر کدام از امامان را بشکلی به شهادت رساندند و آنگاه که خاتم اوصیاء یعنی امام زمان (عج) به امامت رسید، برای حفظ جان مبارکشان چاره ای جز غیبت نبود و آواره کوه و بیابان شدند. در واقع آن حضرت غریب و بی یاور هستند و یارانی همچون عاشوراییان ندارند که با کوله باری لبریز از معرفت، وفا و استقامت، پروانه شمع وجود امامشان شوند.



منبع:

1403/06/20
11:40:49
5.0 / 5
100
تگهای خبر: اسلام , امام , پیامبر , دین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲