قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت

جایزه جهانی شهید صدر بدنبال قراردادن علوم انسانی اسلامی در صدر دنیاست به همراه فیلم

جایزه جهانی شهید صدر بدنبال قراردادن علوم انسانی اسلامی در صدر دنیاست به همراه فیلم

به گزارش قائم، دبیر جایزه جهانی شهید صدر اظهار داشت:  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان سکوی صادرات فرهنگی و علمی کشور با این دغدغه جایزه جهانی «شهید صدر» را تعریف کرد تا بتوانیم در صدر علوم انسانی اسلامی دنیا قرار بگیریم.


دریافت 24 MB حجت الاسلام یحیی جهانگیری به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جایزه جهانی «شهید صدر» بدنبال آنست که سهم علوم انسانی اسلامی در تولید قدرت علمی کشور را نشان دهد. علوم انسانی سهم کمتر از دو درصد در تولید علم کشور دارد و علوم انسانی اسلامی هنوز نتوانسته سهم و نقش خودرا در گسترش قدرت علمی کشور نشان دهند.
وی اضافه کرد: همین طور ما در صادرات علمی خود همیشه به علوم فنی مهندسی و پزشکی بها دادیم و علوم انسانی مورد کم توجهی قرار گرفته است. سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان سکوی صادرات فرهنگی و علمی کشور با این دغدغه جایزه جهانی شهید صدر را تعریف کرد تا بتوانیم در صدر علوم انسانی اسلامی دنیا قرار بگیریم.
جهانگیری افزود: پنجم مهر آیین اختتامیه و قدردانی از برنده های جایزه جهانی شهید صدر و تکریم چهره های الگو در سالن همایش های بین المللی امام کاظم انجام خواهد شد. در این رویداد علمی که در نوع خود نخستین و بزرگترین رویداد در عرصه علوم انسانی اسلامی در حوزه بین المللی است افراد مختلفی از کشورهای دیگر شرکت دارند.
رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قم افزود: در این مراسم مقرر است از برگزیدگانی که نظریه خودرا فرستاده اند، تجلیل شود. در حقیقت جایزه جهانی شهید صدر بدنبال کتاب، مقاله و پایان نامه نبود بلکه بدنبال نظریه و اندیشه ای بود که بتواند مساله جهانی را حل کند یا بتواند پیوست بین المللی داشته باشد.
حجت الاسلام یحیی جهانگیری، دبیر جایزه جهانی شهید صدر دبیر جایزه جهانی شهید صدر اضافه کرد: در کنار اینکه به افراد جایزه ای تقدیم خواهد شد، در طول سال این افراد را به دانشگاه های خارجی اعزام می نماییم که نظریات خودرا اثبات کنند و همین طور آثار این افراد را به زبان های مختلف ترجمه می نماییم تا در جایگاه شخصیت های علوم انسانی و نظریه پردازان علوم انسانی اسلامی نقشی داشته باشیم.
وی درباره ی تفاوت جایزه جهانی المصطفی و جایزه جهانی شهید صدر گفت: جایزه المصطفی در عرصه تولیدات و اندیشه هایی است که قبلا ارائه شده و بیشتر در عرصه های فنی مهندسی است نه در عرصه علوم انسانی درحالی که جایزه شیهد صدر به حوزه های علوم انسانی بها می دهد و نقش دیگر آن نقش صادراتی است ولی جایزه المصطفی رقابت به وجود می آورد.
جهانگیری افزود: ما در این جایزه به افرادی کمک می نماییم که در عرصه علوم انسانی اسلامی نظریه ای دارند تا این افراد بتوانند در حوزه های بین المللی نظریه خودرا عرضه کنند. به این علت برگزیدگان را به دانشگاه های خارجی می فرستیم ولی در جایزه المصطفی، آثار افراد قبلا ارائه شده در یک رقابت شرکت کرده و انتخاب می شوند.
وی درباره ی جوایز جایزه جهانی شهید صدر اظهار داشت: به نفر اول پنج سکه آزادی و به شخصیت های الگو 10 سکه بهار آزادی اهدا خواهد شد و همزمان به دانشگاه های خارجی اعزام می شوند و آثار آنها نیز ترجمه می شود.
آیین پایانی اولین جایزه جهانی صدر، پنجشنبه پنجم مهر در شهر قم و با قرائت پیام آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید انجام خواهد شد.


1403/07/07
09:16:09
5.0 / 5
2259
تگهای خبر: اسلام , اسلامی , امام , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳