قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
گفت وگو با قائم؛

اتحادیه جهانی دولت های اسلامی برای دفاع از مردم فلسطین تشکیل شود به علاوه فیلم

اتحادیه جهانی دولت های اسلامی برای دفاع از مردم فلسطین تشکیل شود به علاوه فیلم

به گزارش قائم، استاد حوزه از ترکمن صحرا خواهان تشکیل اتحادیه جهانی دولت های اسلامی برای وحدت جهان اسلام و دفاع از کشورهای مظلوم بخصوص مردم مظلوم فلسطین شد.


دریافت 32 MB عصام الدین گوگلان در گفتگو خبرنگار معارف ایرنا اظهار داشت: در یک سال گذشته شاهد جنایت های رژیم صهیونیستی ضد مردم مظلوم فلسطین و لبنان بخصوص کودکان و زنان در مساجد و حتی بیمارستان ها هستیم و با اینکه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حوزه مقاومت همیشه حامی مظلومین بوده اند، ولی اگر بخواهیم به همان شوکت و عزت اسلامی برگردیم باید همه کشورهای اسلامی از عربستان و ترکیه گرفته تا افغانستان و پاکستان و همه کشورهای اسلامی دست به دست هم بدهند تا بتوانند با ایجاد اتحادیه جهانی علمای اسلامی و اتحادیه جهانی دولت های اسلامی از کشورهای مظلوم دفاع کنند.
وی اضافه کرد: علت اصلی این همه ظلم و جنایت ضد مردم فلسطین و غزه آن است که همه مسلمانان از آرمان اعتصام به حبل الله و آرمان امت واحده اسلامی به دور بودند. خیلی از افراد در کشورهای اسلامی بخصوص دولت های این کشورها در زبان می گویند باید وحدت داشته باشیم ولی از این مقوله به دور هستند.
عصام الدین گوگلان، استاد حوزه اهل سنت این استاد حوزه افزود: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همیشه بر این مسئله تاکید داشتند که با اتحاد امت اسلامی باید از کشورهای مظلوم دفاع کرد. بیشتر از ۵۰۰ نفر از علمای کشورهای اسلامی در کنفرانس وحدت شرکت نمودند و امیدوارم علمای اسلامی بتوانند پیام کنفرانس وحدت را به دولت ها و مردم خود انتقال بدهند و در آینده شاهد پیروزی گروههای مقاومت اسلامی در دنیا باشیم.


به گزارش قائم به نقل از خبرگزاری ایرنا، سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با مبحث «همکاری های اسلامی برای دستیابی به ارزش های مشترک با تکیه بر مسئله فلسطین» با حضور مسعود پزشکیان رئیس جمهوری و شخصیت های کشوری و لشکری و همینطور نخبگان و اندیشمندان کشورهای اسلامی پنجشنبه ۲۹ شهریور در سالن اجلاس سران شروع به کار کرد. البته وبینارهای غیرحضوری این اجلاس از یکشنبه (۲۴ شهریور) شروع شد و شنبه شب بیانیه پایانی این اجلاس منتشر گردید.
در مجموع ۱۴۴ تن از علما و فرهیختگان خارجی از ۳۶ کشور در چارچوب ۹ وبینار و ۹۰ تن از علما و نخبگان فرهنگی در چارچوب ۶ وبینار سخنرانی کردند و سال جاری ۷۸ نفر از شخصیت های فرهیخته دینی و رسمیِ ۳۰ کشور که بیشتر آنان وزیر، مفتی، روسای سازمان های بین المللی یا در طراز معاونان این سه منصب هستند، در کنفرانس حضور پیدا کردند.



منبع:

1403/07/08
11:59:12
5.0 / 5
158
تگهای خبر: اسلام , اسلامی , امام , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲