قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
در نشست زاكانی و قمی مطرح شد؛

ضرورت همكاری مشترك مركز پژوهش ها و سازمان تبلیغات اسلامی

ضرورت همكاری مشترك مركز پژوهش ها و سازمان تبلیغات اسلامی

به گزارش قائم رئیس مركز پژوهش های مجلس و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشستی مشترك بر همكاری و تعامل بیشتر این دو مجموعه با یكدیگر برای گره گشایی مسائل فرهنگی تاكید نمودند.



به گزارش قائم به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشستی مشترک با علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ملاقات و گفتگو کرد.
علیرضا زاکانی در این جلسه با اشاره به ظرفیت های مرکز پژوهش های مجلس بعنوان مغز ابزاری مجلس و توانمندی های سازمان تبلیغات اسلامی ابراز امیدواری کرد تا بتوان از توان دو مجوعه در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی گام های بلندی برداشته شود.
وی درمورد نقش مرکز پژوهش های مجلس در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: مرکز تنها مجموعه ای است که می تواند حوزه اندیشه را به صورت مستقیم به نظام قاعده گذاری برای سایر اجزا حاکمیت متصل نماید.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس توضیح داد: نگاهی خاص در مرکز پژوهش های مجلس به منظور مشارکت درون حاکمیتی، بین بخشی و جمع سپاری دنبال می نماییم.

زاکانی اضافه کرد: دانشگاه ها، حوزه های علمیه و نخبگان جامعه در همکاری با مرکز پژوهش های مجلس باید بتوانند در ایده پردازی، نظارت و قانونگذاری و نظام تصمیم سازی، نقش آفرینی کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه ها و مجموعه های درون حاکمیت باید ارتباط وثیقی داشته باشند و ما باید در ارتباط فعال مرکز با آنها از ظرفیت دستگاه ها مقابل به منظور ارتقای اهداف مرکز در جهت وظایف قوه مقننه استفاده نماییم.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس، ۴ حوزه را بعنوان مشخصه های همکاری دوجانبه مرکز و سازمان تبلیغات اسلامی تبیین کرد و اضافه کرد: یک مورد مهم اهمیت بنیانی فرهنگ به صورت عام و مشخص بعنوان زیرساخت شکل گیری جامعه اسلامی در ابعاد مختلف است که باید در شئون کاری خود آنرا بپذیریم.

زاکانی اضافه کرد: برخلاف توسعه غربی که اقتصاد را مبنای ساخت جامعه قرار می دهد ما باید بتوانیم فرهنگ را به صورت خاص بعنوان یک اولویت همیشگی و در تمام شرایط و کارکردهای خود و در مسیری که در جهت تولید محصول در دو مجموعه باشد مدنظر قرار دهیم.

وی در تشریح نکته دوم همکاری این مرکز و سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: دو مجموعه می توانند برای ساماندهی حوزه فرهنگ به صورت مقررات زدایی قوانین نادرست یا مقررات زایی قوانین درست، همکاری کاری داشته باشند چونکه برخی آشفتگی ها دراین حوزه به علت عدم قاعده گذاری های دقیق است.

نماینده مردم قم در مجلس، بخش سوم همکاری مرکز پژوهش های مجلس و سازمان تبلیغات اسلامی را مبحث نظارت دانست و اضافه کرد: دو مجموعه با همکاری نزدیک می توانند علاوه بر تأثیرگذاری در امر قانونگذاری در حوزه فرهنگ، کارکرد مثبتی نیر در همکاری با نمایندگان محترم مجلس در مبحث نظارت داشته باشند.

زاکانی بخش چهارم همکاری مرکز پژوهش های مجلس و سازمان تبلیغات اسلامی را همکاری در جهت گره گشایی از مسائل حوزه فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: باید تلاش نماییم گوهر دین را تبدیل به قانون نماییم و بتوانیم به رتبه بالاتری از قاعده گذاری که شایسته جمهوری اسلامی ایران است، دست پیدا نماییم.
وی پیشنهاد کرد تا به منظور ارتقای تعاملات دو جانبه با سازمان تبلیغات اسلامی با مرور ظرفیت های دو طرف، تفاهمنامه ای تنظیم و به امضا برسد تا منشأ اثر واقع شود و برمبنای آن از ظرفیت دو طرف برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی از آن استفاده گردد.
تکثر در حوزه فرهنگ می تواند آشفتگی به وجود آورد
به گزارش قائم به نقل از مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی هم در این جلسه مرکز پژوهش های مجلس را بعنوان سرمایه کشور برشمرد و بیانات مشفقانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد مرکز را مایه دلگرمی و مباهات دانست.
وی با تاکید براینکه در حوزه تبلیغ اولویت و اصالت برای فرهنگ است، اظهار داشت: امیدواریم در مباحث فرهنگی که از نیازهای اساسی امروز کشور است بتوانیم از کمک های مرکز پژوهش های مجلس استفاده نماییم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: تکثر در حوزه فرهنگ می تواند مطلوبیت محسوب شود اما امکان دارد در نحوه حاکمیت و حکمرانی آشفتگی و موازی کاری به وجود بیاورد که در نهایت منجر خواهد شد تا کارهای بسیاری مهم بدون اهتمام رها شود.
قمی، همکاری و تعامل سازمان تبلیغات اسلامی با مرکز پژوهش های مجلس برای مباحثات و هم فکری و تقسیم کار در حوزه انقلاب فرهنگی را مفید دانست و توضیح داد: می توانیم از این همکاری توقع اتفاقات پر برکتی را در بازخوانی و بازطراحی نحوه حضور حاکمیت در حوزه فرهنگ به سمت اعتلای فرهنگی داشته باشیم.
وی این نشست را فتح باب همکاری ها بین این سازمان و مرکز پژوهش های مجلس دانست و اظهار داشت: امیدواریم در این همکاری دو جانبه به سمت مساله های مشترک در حوزه فرهنگی حرکت نماییم و مشکلات این حوزه را مرتفع نماییم.
در ادامه این نشست معاونین مرکز پژوهش های مجلس و سازمان تبلیغات اسلامی نظرات و دیدگاه های خود در جهت ارتقای همکاریهای و تعاملات دو طرف را تبیین کردند.
در آخر این نشست مقرر شد تا با زمان بندی مشخص تفاهمنامه ای عملیاتی بین دو مجموعه تهیه و تدوین و همینطور توسعه شبکه نخبگانی و توسعه تولیدات رسانه ای در حوزه موارد فرهنگی با اولویت در دستور کار همکاری دوجانبه قرار گیرد.

1399/06/27
19:19:36
5.0 / 5
2092
تگهای خبر: اسلام , اسلامی , تبلیغات , جامعه اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲