همزمان با هفته دولت؛
افتتاح 15 مرکز رشد مهارتی دانشگاه فنی وحرفه ای
به گزارش قائم، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در آئین افتتاح ۱۵ مرکز رشد مهارتی این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای در دولت سیزدهم در حرکت به سمت استانداردهای بین المللی است.
به گزارش قائم به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، آئین افتتاح ۱۵ مرکز رشد مهارتی دانشگاه فنی و حرفه ای با حضور دکتر خسرویان، دکتر علیرضا منادی سپیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، دکتر محمد صادق خیاطیان رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه و همینطور مقامات کشوری و استانی همزمان با هفته دولت برگزار گردید.
خسرویان در مراسم افتتاح ۱۵ مرکز رشد مهارتی ضمن خیرمقدم به میهمانان حاضر در جلسه و مقامات علمی، سیاسی و مذهبی در استان ها، هفته دولت و یاد و خاطره شهید باهنر و شهید رجایی را گرامی داشت.
وی ضمن اشاره به اهمیت تأسیس ۱۵ مرکز رشد مهارتی در دانشگاه فنی و حرفه ای اضافه کرد: این دانشگاه در گذشته بیشتر بر محور آموزش متمرکز بوده است اما در دولت سیزدهم در جهت حوزه های کسب و کار فناورانه و شکل گیری خوشه هایی برای تربیت نیروی کار و اشتغال به سمت استانداردهای بین المللی حرکت خواهد نمود.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: همه ما در جریان تحولات بین المللی هستیم، تحولاتی که در منطقه ما اتفاق می افتد و احتیاج به نیروی کار فراوان برای بازار کار صنایع کوچک و متوسط دارد و نقطه اتکای آن تربیت تکنیسین است و مأموریت دانشگاه فنی و حرفه ای هم تربیت تکنیسین به تناسب گرندهای شغلی و تغییرات تکنولوژیک در آینده است.
خسرویان در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای باید رویکرد خویش را به سمت و سوی تربیت تکنیسین ها سوق دهد و ما می دانیم یکی از ارکان تکنولوژی، بحث انسان افزار است. دانشگاه فنی و حرفه ای با بیشتر از ۱۸۰ هزار دانشجو در نظر دارد از آموزش، به سمت تشکیل مراکز رشد و نوآوری و مهارتی و ایجاد یک سنترال پارک مرکزی برای ساماندهی ۳۴۰۰ کارگاهی که در سطح کشور دارد حرکت نماید، کارگاه هایی که بتوانند در سطح کشور به اقتصاد و کسب و کارهای محلی رونق بخشند و این برنامه چند لایه دارد که یک لایه آن آمایش تجهیزات لابراتوار ها و کارگاه ها است که در معاونت پژوهشی درحال پیگیری است و یک برنامه آن طراحی و ایجاد اکوسیستم مهارت است.
وی همینطور خاطرنشان کرد: از سال قبل در کشور پس از اینکه پرستیژ و آبروی علمی در دهه ۸۰ برای کشور بوجود آمد و دانشگاه های ما رتبه های خوب علمی در دنیا کسب کردند، بحث تجاری سازی و تأسیس معاونت علمی عنوان شد. معاونت علمی با شرکتهای دانش بنیان و پارک های علم و فناوری کار را آغاز کرد اما حوزه مهارت مغفول ماند، یعنی ما تمرکزمان را به سمت توسعه دادن و فناوری ها و تجاری سازی فناوری بردیم و در تربیت منابع انسانی غافل شدیم و در این پازل بزرگ نظام جامع نوآوری، مأموریت دانشگاه فنی و حرفه ای تربیت تکنیسین است و باید اکوسیستم مهارت را در کشور ایجاد و نقش حاکمیتی مان را ایفا نماییم.
خسرویان در مورد اهمیت دانشگاه فنی و حرفه ای در دولت سیزدهم اظهار داشت: این دانشگاه برای نخستین بار با حضور معاون اول در شورایعالی مهارت رئیس جمهور حضور پیدا کرد و این شورا نظام چهارچوب صلاحیت حرفه ای، اکوسیستم مهارت را در کشور سنتز می کند یعنی همزمان چند کار لایه ای در دانشگاه پیش می رود که یک لایه آن بحث تأسیس مراکز رشد است.
منبع: قائم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب